Solutional new logo (1)

10 SEO TIPS DIE RESULTAAT OPLEVEREN & MEER KLANTEN NAAR JE WEBSITE ZULLEN LOKKEN

Een afbeelding van een laptop met SEO-pictogrammen die nuttige SEO-tips weergeven.

Zoekmachines zoals Google doorzoeken het internet en indexeren websites om gebruikers te helpen gemakkelijker informatie te vinden. Als u uw website goed hebt geoptimaliseerd en de juiste trefwoorden gebruikt in uw berichten, artikelen en andere inhoud, zullen gebruikers sneller vinden wat ze zoeken.

In dit bericht leert u  SEO-tips die snel resultaat opleveren. 

Deze trucs kunt u onmiddellijk toepassen om verkeer naar uw site te leiden en de zichtbaarheid in de zoekmachine algoritmen (SEO) te vergroten. 

Een betere zoekmachine ranking kan meer bezoekers naar je site brengen.

Deze tips zijn specifiek voor bedrijvendie veel organisch zoekverkeer van Google willen krijgen, zodat mensen hun site vaak bezoeken.

 Je hebt geen technische kennis of speciale tools nodig, want de meeste van deze ideeën werken met elke WordPress blog of website.

Waarom is SEO zo belangrijk?


Search Engine Optimization (SEO) is een populaire marketingstrategie die website-eigenaren helpt meer klanten aan te trekken door hun sites te positioneren op de resultatenpagina’s van zoekmachines. 

Zoekmachines zoals Google gebruiken algoritmische signalen om te bepalen hoe goed onderzocht, relevant en van hoge kwaliteit de inhoud van een site is. 

Hoe informatiever uw site is over het trefwoord, hoe hoger hij scoort.


SEO helpt gebruikers ook om in een website of blogbericht te vinden wat ze zoeken wanneer ze online een zoekopdracht uitvoeren, en deze betrokkenheid leidt tot een hogere conversie.

1. Onderzoek uw trefwoorden


Dit is het belangrijkste onderdeel van SEO, en het is cruciaal om te begrijpen hoe zoekmachines informatie vinden. 

Om te bepalen welke zoekwoorden het meest populair en relevant zijn voor uw website, gebruikt u zoekwoordonderzoekstools zoals Google Keyword Planner om een lijst te krijgen van gerelateerde zoekwoorden waarop mensen vaak zoeken.


Zodra u de 5-10 trefwoorden met het hoogste zoekvolume hebt geïdentificeerd, gebruikt u deze als uw belangrijkste focus bij het creëren van inhoud. Zorg ervoor dat je genoeg inhoud hebt om aan al deze zoekwoorden te voldoen, en vul eventuele gaten op voor extra onderwerpen die nog niet door bestaande inhoud worden gedekt.

 Focus op gebruikerservaring

De volgende stap is ervoor zorgen dat uw website er professioneel uitziet en kwaliteitsbezoekers aantrekt door ervoor te zorgen dat hij zich richt op de gebruikerservaring (UX). Als u bijvoorbeeld van plan bent een blog te beginnen over het leren schaken van kinderen, neem dan afbeeldingen van schaakstukken of diagrammen op bovenaan uw blogpostpagina. U wilt ervoor zorgen dat degenen die uw site bezoeken een visueel aantrekkelijk ontwerpelement zien wanneer ze voor het eerst langskomen en naar beneden blijven scrollen voor meer informatie.

2. Optimaliseer uw website voor uw doelzoekwoorden


Zorg ervoor dat uw website is geoptimaliseerd voor de zoekwoorden waarvoor u wilt ranken. Dit betekent dat u uw zoekwoorden moet gebruiken in uw titel en metabeschrijving. 

U moet ook de belangrijkste woorden in uw pagina’s gebruiken.
Bijvoorbeeld, een blog post over hoe af te vallen zou de titel “How to Lose Weight Fast” of “Top 10 Ways to LOSE WEIGHT!” kunnen hebben.


Uw trefwoorden zijn belangrijk omdat zoekmachines zoals Google websites automatisch rangschikken op basis van de inhoud. Hoe langer het trefwoord in het artikel wordt gebruikt, hoe groter de kans dat het goed zal scoren.

3. Krijg kwalitatieve backlinks


Een backlink is een link naar uw website vanaf een andere website. Dit is de belangrijkste factor voor SEO, omdat het zoekmachines helpt uw site gemakkelijk te vinden. Als je links opbouwt via sociale profielen en andere websites, zullen zoekmachines dit opmerken en je hoger ranken.


Probeer deze 3 tactieken om meer backlinks te krijgen:


– Praat met mensen over je blog of website. Deel op sociale profielen zoals Facebook en Twitter dat je je blog of website promoot. Vraag mensen om op hun beurt hun inhoud te delen als ze die van jou leuk vinden.


– Maak een auteurspagina op uw blog of website die speciaal bedoeld is voor mensen die hun inhoud met anderen willen delen. In ruil daarvoor krijgen ze een link terug naar hun eigen profiel of site.


– Schrijf een artikel en dien het in bij soortgelijke blogs (als dit is toegestaan). Zorg ervoor dat je unieke informatie in het artikel hebt opgenomen, zodat elke blog het kan gebruiken zonder inbreuk te maken op het auteursrecht van iemand anders. Als je bijvoorbeeld schrijft over hoe je de verkoop kunt verhogen met Google AdWords, zorg er dan voor dat je hetzelfde artikel nooit ergens anders online hebt gepubliceerd.

4. Gebruik title-tags


Titeltags zijn heel belangrijk voor SEO. Als u het niet weet, de title-tag is de tekst die verschijnt in de resultaten van zoekmachines wanneer mensen zoeken naar een specifiek trefwoord.


Als u wilt dat uw berichten op uw site goed scoren, zorg er dan voor dat ze een zeer beschrijvende title-tag hebben met uw zoekwoord erin. De title-tag verschijnt voordat de inhoud van de post verschijnt en dit is waar gebruikers gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken.


Maar u moet ook voorzichtig zijn met het te vaak gebruiken van trefwoorden, want dat kan uw inhoud minder zichtbaar maken als andere gebruikers diezelfde trefwoorden gebruiken om hun inhoud gezien te krijgen.

5. Gebruik interne links


Interne links zijn links die verschijnen binnen de inhoud van een blogbericht. Deze links zijn cruciaal voor het verbeteren van de zoekmachineoptimalisatie (SEO) van uw website, omdat ze Google meer houvast geven bij het indexeren van uw site.


U kunt interne links bijvoorbeeld gebruiken om trefwoordrijke ankertekst te genereren, dat is de tekst die verschijnt in een inkomende link of hyperlink. Wanneer mensen op de inkomende link of hyperlink klikken, zien ze de titel van uw blogbericht en andere trefwoorden in plaats van alleen de URL. 

Om interne links aan uw blogberichten toe te voegen, voegt u uw trefwoorden met target=”_blank” in vóór de URL van de pagina waarnaar u wilt linken.

6. Optimaliseer uw afbeeldingen


Afbeeldingen zijn een krachtig hulpmiddel voor bloggers. Als u afbeeldingen van goede kwaliteit en met een hoge resolutie op uw blog hebt staan, zullen zoekmachines ze eerder crawlen en indexeren. Google is gebouwd op tekst, dus vertrouwt het op websites met veel inhoud van hoge kwaliteit om te begrijpen waar uw site over gaat.


Behalve dat afbeeldingen belangrijk zijn voor SEO, kunnen ze ook de betrokkenheid verhogen en verkeer genereren. Mensen delen graag afbeeldingen met hun vrienden op sociale media en online gemeenschappen, waardoor de naamsbekendheid van het bedrijf of het doel dat de afbeelding heeft geplaatst, toeneemt.

Als je WordPress gebruikt, volg dan deze stappen om je afbeelding te optimaliseren:


1) Klik op “Mediabibliotheek” in de linkermenubalk bovenaan uw scherm; 

2) Klik op “Uploaden”;


3) Klik op “Bestanden selecteren”; 

4) Selecteer een afbeelding van de harde schijf van uw computer; 

5) Voeg tags toe (misschien wilt u ook trefwoorden toevoegen); 

6) Klik op “Uploaden”.

7. Regelmatig relevante en leesbare nieuwe inhoud publiceren


Zoals de naam al zegt, passen de algoritmen van zoekmachines zich voortdurend aan om nieuwe manieren te vinden om gebruikers te helpen informatie te vinden. 

Een manier waarop Google dit doet is door relevante en leesbare inhoud te publiceren om gebruikers zo snel mogelijk te geven wat ze willen.


U kunt meer Google-verkeer krijgen door artikelen te publiceren die uw doelgroep zou willen lezen. Dit geeft u een betere kans om gevonden te worden door mensen die naar uw onderwerp zoeken. Probeer ook multimedia-inhoud zoals video’s, afbeeldingen of infografieën in uw berichten op te nemen, zodat mensen gemakkelijker kunnen vinden wat ze zoeken.


Deze tips werken het best op WordPress-blogs omdat je daarmee gemakkelijk berichten met multimedia-inhoud kunt maken.

8. Verbeter de snelheid en mobiele ervaring van uw website



9. optimaliseer uw Google Mijn Bedrijf profiel


U moet uw Google Mijn bedrijfsprofiel optimaliseren voor lokaal zoeken. 

Wanneer u een wijziging aanbrengt in uw Google Mijn bedrijfsprofiel, kan het tot 24 uur duren voordat de wijzigingen volledig zijn doorgevoerd.

10. installeer Google Analytics om uw website te volgen


Google Analytics is een gratis tool die statistieken over websiteverkeer bijhoudt. U kunt leren welke inhoud het meeste verkeer oplevert en wanneer mensen meer tijd op uw site doorbrengen. Google vertelt u ook hoeveel geld u verdient met uw organisch zoekverkeer en welke trefwoorden de meeste bezoekers opleveren.

Recente artikels

Sharing is caring

Hebt u al een goed antiviruspakket voor uw bedrijf ?

profiteer van straffe kortingen

Avast promo backup pro 17
PROMO -30% AVAST BACKUP PRO
Avast PROMO -30% Uninstaller
PROMO -30% AVAST UNINSTALLER
Avast promo Winoptimizer
PROMO -30% AVAST WINOPTIMIZER
Avast promo office
PROMO -30% AVAST OFFICE

Wil je graag nog meer gratis tips & software?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief voor KMO's

en dont worry … we gaan je mailbox niet spammen , maximum 1 mail elke 14 dagen :)

nl_BENL
Scroll naar boven